Der åbnes for indsendelser til Creative Circle Award 2022 01.01.22. Deadline 04.02.22

YCCA 2019

Digital

Brug hovedet – ikke mobilen

Hold

YCCA2019-74

Holdmedlemmer
Fuldtidsstuderende på Skolen for visuel kommunikation (Grafisk kommunikation)
Fuldtidsstuderende på Skolen for visuel kommunikation (Grafisk Kommunikation)
Beskrivelse
De unge mellem 15-24 år har en stor tendens til at bruge deres mobiler, samtidig med at de cykler i trafikken. Det skyldes bl.a. fænomenet fomo (fear of missing out). Det kan fx. være et like, besked eller opkald som de ikke vil gå glip af. De unge synes i høj grad, det er okay, at bruge mobilen mens man cykler. De kan ikke lade være med at tjekke deres mobiler i trafikken, hvis de har modtaget en nortifikation. Ideen bag kampagnen er, at tage udgangspunkt i noget konkret som en sms eller et like - en “uskyldig” ting, der kan have alvorlige konsekvenser i trafikken. Formålet er, at få de unge mennesker til at tænke sig om i trafikken. De skal bruge hovedet - ikke mobilen når de cykler. Filmen kører på diverse sociale medier, her er vist Instagram.
PDF
Download PDF
Titel
Brug hovedet – ikke mobilen
Flere kreative profiler