Hold
YCCA2019-74
Holdmedlemmer
Fuldtidsstuderende på Skolen for visuel kommunikation (Grafisk kommunikation)
Fuldtidsstuderende på Skolen for visuel kommunikation (Grafisk Kommunikation)
Beskrivelse
De unge mellem 15-24 år har en stor tendens til at bruge deres mobiler, samtidig med at de cykler i trafikken. Det skyldes bl.a. fænomenet fomo (fear of missing out). Det kan fx. være et like, besked eller opkald som de ikke vil gå glip af. De unge synes i høj grad, det er okay, at bruge mobilen mens man cykler. De kan ikke lade være med at tjekke deres mobiler i trafikken, hvis de har modtaget en nortifikation.
Ideen bag kampagnen er, at tage udgangspunkt i noget konkret som en sms eller et like - en “uskyldig” ting, der kan have alvorlige konsekvenser i trafikken.
Formålet er, at få de unge mennesker til at tænke sig om i trafikken. De skal bruge hovedet - ikke mobilen når de cykler.
Filmen kører på diverse sociale medier, her er vist Instagram.
Download PDF