Kunde
Burger King Danmark
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
Hvordan når man 250.000.000 media impressions med et medie-budget på ca. 0 kr?
Burger King skabte massiv omtale, da de overtog McDonald’s Facebookside for en nat med ”The Whopper Reply” og agerede kundeservice på deres hovedside og mere end 30 lokale sider. Her fik over 1100 ubesvarede opslag endelig et svar og en velfortjent kompensation i form af en gratis Whopper, som kunne indløses hos den nærmeste Burger King.
Facebook og vores venner fra McD vågnede op til en strøm af humoristiske svar – samt en kampagnefilm, der delte begivenheden – ikke kun med McDonald’s fans – men også resten verden, som hurtigt fik "The Whopper Reply" og Burger King på dagsordenen.
Alt fra Fox News til Ekstra Bladet samlede historien op, og The Whopper Reply kom i medier i verden over lande som Spanien, Rusland, Brasilien, Australien, USA. Kampagnen fik omkring 250.000.000 impressions og over 100 forskellige artikler blev skrevet om projektet.
Vinder 2021
CCA 2021