Kunde
Burger King Danmark
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
”Jeg troede, det var spam. Jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal gøre lige nu. Det her har jeg aldrig prøvet før”
– en medarbejder fra Facebook morgenen efter kampagnen gik i luften.
Burger King overtog McDonald’s Facebookside for en nat med ”The Whopper Reply” og agerede kundeservice på deres hovedside og mere end 30 lokale sider. Her fik over 1100 ubesvarede opslag endelig et svar og en velfortjent kompensation i form af en gratis Whopper, som kunne indløses hos den nærmeste Burger King.
Holdet startede fra en ende af ved midnat. Besvarelserne foregik natten over for at sikre, at så mange personer som overhovedet muligt ville modtage svar fra vores kundeservice, inden McDonald’s social media managers opdagede det. Det gjorde de heldigvis først om morgenen.
Der blev skrevet unikke kommentarer på McDonald’s kundeopslag, som gik mere end 8 år tilbage i tiden. Det udløste et væld af positiv respons, og fik dedikerede fans af Big Mac’en til at prøve en Whopper i stedet.
Ud over humoristiske svar vågnede McDonald’s også op til en kampagnefilm, som hurtigt spredte sig ud over det meste af verden. På den måde fik vi sat Burger Kings online kundeservice på dagsordenen. Og fik kunderne til at føle sig som konger.
Vinder 2021
CCA 2021