Kunde
Maersk Group
Bureau
DigitasLBi
Beskrivelse
Maersk lancerede i februar 2012 den nye virksomhedsfilm ”We are Maersk” instrueret af den internationalt anerkendte instruktør Christoffer Boe. Filmen giver i løbet af 12 minutter en introduktion til Maersks omfattende virke og giver et indblik i Maersks forskellige forretningsenheder rundt omkring i verden. Vi fik til opgave at udfolde filmens potentiale digitalt.
Vi byggede sitet www.wearemaerks.com - en digital storytelling-platform, der præsenterer materialet fra filmen i et indholdsrigt, interaktivt og personaliseret univers, der samtidig understøtter Maersk’s corporate website i fortællingen om Maersk.
Navigationen på sitet foregår via et verdenskort, der viser Maersks imponerende tilstedeværelse og aktiviteter rundt omkring i verden. Brugeren kan ligeledes via kortet navigere mellem 11 forskellige filmsekvenser, som hver i sær er ledsaget af en række baggrundsartikler og geografisk-orienterede informationer.
Sitet registrerer brugerens IP-adresse og device og tilbyder herigennem personaliseret information ved at integrere med eksterne API’er. Indholdet er målrettet en række forskellige stakeholders: potentielle medarbejdere, medarbejdere, samarbejdspartnere og den brede offentlighed. Indholdsmæssigt betyder det, at sitet indeholder lettilgængelige historier og fortællinger i billeder såvel som fakta og data, der er interessante på brancheniveau.
Sitet fremstår som en moderne, dynamisk, digital corporate brochure, der kan understøtte Maersks corporate website. Det aktuelle site er kun en begyndelse – det vil blive udbygget løbende – i næste fase vil der eksempelvis blive tilføjet nye geografisk bestemte historier.
Vinder 2013
CCA 2013