Kunde
BankNordik
Bureau
Merkle
Krediteringer
Beskrivelse
Volapyk über alles
Når vi skal købe bolig, skal vi tage stilling til ÅOP, F3 og kursskæringer. Hos SKAT skal vi selvangive og indberette fradrag. På hospitalet får vi at vide, at det heldigvis var en benign cyste på højre femur. Pensionsselskabet fortæller dig, at præmierne for de danske markedsrenteprodukter, reguleret for interne produktskift, steg 16 pct., mens bruttopræmierne faldt med 19 pct. Politikerne indfører sundheds- og skolereformer. Volapykken lever og har det godt!
Danskerne har banklede
I bankverdenen forstørres det uforståelige endnu mere, da den verden er præget af korruption og moralsk deroute. Her er det særlige – og for halvdelen af danskerne* – uforståelige sprog nærmest et redskab til at lave forretning. Det er ihvertfald sådan, mange danskere opfatter den verden. Og det skaber banklede.
*Undersøgelse lavet af Voxmeter sep. 2018
Verdens første volapyk-knap
Volapykfri.NU er en kampagne, der skal øge kendskabet til BankNordik og positionere banken som et sympatisk og menneskeligt alternativ på bankmarkedet. Det er en bank, der vil volapykken til livs.
Men det er ikke nok bare at claime det – det skal også bevises, at der rent faktisk leveres på det promise. Derfor har banken installeret en Volapyk-knap på banknordik.dk. Med den kan brugerne indsende volapyk, hvis de oplever noget på websitet. Ikonet er en skraldespand, og når man klikker på det, åbner toolet sig op. Nu kan man markere volapyk og indsende. Er der tale om reel volapyk, bliver det rettet til forståeligt dansk.
Web-toolet er et stærkt bevis på, at kampagnen er autentisk og gør noget konkret ved sagen. Kampagnen er ikke bare volapyk og tomme tønder. Volapyk-knappen (som også findes fysisk i filialerne) er også et symbol på, at man i dag som brand skal række ud til kunderne og brugerne og involvere dem i sit arbejde for at blive endnu skarpere og bedre – for netop kunder og brugere. Det kræver hjælp udefra at blive volapykfri!
”Words don’t come easy”, lyder det i kampagnens film. Men BankNordik kæmper for de forståelige ord og udryddelsen af volapyk. Det er en lang rejse at få genskabt tilliden og komme af med bankleden, men BankNordik gør noget aktivt ved det, dag for dag, ord for ord. Og det honorerer danskerne.
BankNordik kom på kortet og ind i danskernes bevidsthed som et sympatisk og menneskeligt alternativ på bankmarkedet. Og volapyk-knappen er et stærkt og konkret bevis på, at der bliver gjort noget ved sagen, dag for dag, ord for ord.
Vinder 2019
CCA 2019