Kunde
Volvo Cars
Bureau
DigitasLBi
Beskrivelse
Den helt nye Volvo XC90 kommer i handlen i 2015. Allerede i september 2014 ville Volvo lancere bilen ved at sætte 1.927* nummererede First Edition-eksemplarer til salg – før bilen var produceret.
Udfordringen: Lancér og sælg en bil, der endnu ikke er produceret, samt positionér Volvo i premium-segmentet.
Gennem en integreret digital kampagne solgte vi en bil, som ikke endnu kunne opleves fysisk. Vi identificerede de perfekte ejere af den helt nye XC90 over hele verden – personer, som deler Volvos pionérånd, både indflydelsesrige pionerer og eksisterende VIP-kunder, og inviterede dem offentligt til at købe en bil med et unikt nummer, som hang sammen med deres personlige historie. Udvalgte pionerer og VIP-kunder blev også inviteret til at opleve bilen ved verdens første virtuelle prøvekørsel på et eksklusivt lanceringsevent i Stockholm.
Hen over sommeren 2014 opbyggede vi forventning gennem sociale medier, og vi skabte virtuelle oplevelser af bilen med Oculus Rift-teknologi og gennem et online showroom.
Den 1. september 2014 åbnede salget af den helt nye Volvo XC90 First Edition, som udelukkende kunne købes på kampagnesitet. 47 timer senere solgte vi den sidste af de i alt 1.927 nye Volvo XC90 First Edition – da salget toppede, solgte vi syv biler i minuttet.
*Volvo er grundlagt i 1927
Vinder 2015
CCA 2015