Kunde
DR
Bureau
DR Design
Krediteringer
Beskrivelse
TV Avisen har i næsten 60 år været et flagsskib i dansk nyhedsdækning. Med et omfattende redesign – og det nye navn TVA – træder DR’s førende nyhedsbrand ind i en digital virkelighed med fokus på streaming og live. Det nye design knytter samtidig nyhedsdækningen på tv og web tættere sammen.
Motion design er et helt essentielt element i den nye visuelle identitet. Det binder dagens varierende historier og et utal af forskellige elementer sammen til en helstøbt nyhedsudsendelse, der igennem dagen får de grafiske enkeltdele til at fremstå som en visuel helhed.
Det grafiske nyhedsøje og den virkelige jordklode giver den rette blanding af dybde og flade og fremstiller et moderne og præcist nyhedsdesign, hvor den virkelige verden inkluderes. På den måde fungerer kombinationen af øjet og jordkloden som et visuelt bindeled mellem det rene grafiske udtryk i on screen grafik samt infografik og de levende nyhedsbilleder i en nyhedsudsendelse.
Motionelementernes længde er forkortet for at skabe en pulserende fremdrift i nyhedssendingen og også for at spare den moderne streamer for dyrebar tid.
Som en del af den nye identitet er der udviklet en helt ny lyd til TVA.
Leverancer:
Animationssprog
Introer
Breakere
Wipes
Loops
Infografik
Vinder 2024
CCA 2024