Kunde
Samsøe Samsøe
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
The Resell Tag er et label med et indsyet mediebudget og automatiseret gensalgsplatform, skabt til at forlænge tøjs levetid.
Modeindustrien er ansvarlig for 10% af den globale udledte Co2. Læg dertil et stigende problem med affald, overforbrug og miljønedbrydende produktion, og man står tilbage med en branche, der har seriøse udfordringer. En branche der er en af verdens mest forurenende.
Ifølge data fra Euromonitor er brugen af tøj faldet med mere end 85% siden 2002 – det vil sige, at den typiske forbruger i dag, kun benytter halvdelen af deres garderobe, og i gennemsnit bruger vi det samme stykke tøj 7 gange.
Uanset hvor bæredygtigt disse tekstiler produceres, vil tøj-produktion efterlade et klimaaftryk. Den mest bæredygtige løsning er derfor at beholde tøjet i forbrugscirkulation – så længe som overhovedet muligt.
Derfor har Samsøe Samsøe skabt The Resell Tag; En unik QR-kode med information om produktet, pris, størrelse, stof, oprindelse, samt et mindre mediebudget. En løsning der har til formål at lette videresalg af et stykke tøj, når ejeren ikke længere bruger det.
Når labelen scannes, aktiveres en stribe af digitale handlinger, der automatisk genererer en gensalgsannonce for tøjet. Annoncen promoveres derefter på tværs af Facebook og Instagram for at forlænge tøjets levetid på den mest friktionsløse måde.
Med The Resell Tag positionerer Samsøe Samsøe sig som et brand, der prioriterer og forlænger deres produkters levetid. Aktiveringen rammer en målgruppe, som dyrker en kultur med videresalg og genkøb af tøj. En målgruppe der derfor er bekendt med det arbejde, som videresalg kræver – og som Resell Tag løser på en enkel måde.
Vinder 2023
CCA 2023