Kunde
Danløn
Bureau
Nexusone
Krediteringer
Beskrivelse
Manglen på (kvalificeret) arbejdskraft har længe været en udfordring på det danske arbejdsmarked, og menes at være en udfodring i mange år frem. Skidt for virksomhederne og skidt for samfundet.
Arbejdsgiverne taler om rekrutteringskrise, men overfor står arbejdstagere og tegner et billede af en mangel på ”gode jobs”. Det handler hverken om penge eller prestige, men et menneskeligt ønske om at have et arbejde, hvor man bliver set, hørt og anerkendt som et helt menneske og ikke bare en lønslave.
I Danmark er 2/3 af alle beskæftigede i den private sektor ansat i en SMV, hvor en stor del af dem ikke har HR-ressourcer. Det betyder, at de opgaver der omhandler de menneskelige aspekter af virksomheden bliver fordelt i ledelseslaget – eller måske ligefrem bliver glemt. Den tydeligste mangel på den menneskelige vinkel ses i forbindelse med nyansættelser, hvor rekordmange tyer til hurtige internetsøgninger for at finde en ansættelseskontrakt.
Nogle gange juridisk retvisende, men altid baseret på de absolutte minimumskrav.
En laveste fællesnævner der har en udtalt mangel på forståelse for, at der skabes bedre, hurtigere og mere vedvarende resultater med en gulerod fremfor pisk. De bedste af dem giver udtryk for at have forstået medarbejdernes behov og taler om work-life balance, mens medarbejderne selv arbejder for at opnå life-work balance.
Det skriger jo ikke ligefrem af forståelse for hverken det moderne arbejdsliv eller værdien af det hele menneske, når man som virksomhed fortsat tilbyder 14 dages barsel til mænd, der drømmer om at gøre brug af alle de 11 uger, som er øremærket far.
I 2023 lancerede Danløn, Danløn HR, et digitalt produkt til mindre virksomheder uden ressourcer til en dedikeret HR-person. For at markedsføre produtet brugte vi indsigten om arbejdsgivere, der henter kontrakter tilfældige steder online og skabte en ny “Standardkontrakt”, der forcerede arbejdsgiverne til at tage stilling til de forskellige vilkår, i en ansættelseskontrakt – som vi udgav via et sub-site. For at sikre at Google’s algoritme ikke overså den, fik vi hjælp fra vores eksisterende kunder til at linke til den – udover den gængse SEO-optimering.
Kampagnen udkom via LinkedIn, Facebook, E-Mails og gennem start-up portalen Amino, der støttede op om initiativet.
Shortliste
CCA 2024