Kunde
Coca-Cola
Bureau
McCann Worldgroup
Beskrivelse
Baggrund:
Danmark er flere gange blevet udnævnt til at være det lykkeligste land i verden, hvilket stemmer rigtig godt overens med Coca-Colas ambition om at sprede glæde i hele verden. Derfor var det interessant at opdage, at der gemte sig noget helt særligt i Coca-Colas logo. Nemlig det danske flag. Hvad nu hvis vi kunne bruge denne opdagelse til at aktivere og forstærke Coca-Colas Happiness-platform til det danske marked og sprede glæde sammen med Coca-Cola i hele Danmark?
Indsigt:
Danskerne er stolte af deres flag. Så stolte, at de holder fast i en grundlæggende tradition om f.eks. at flage for familie og venner, når de tager imod dem i lufthavnen efter en lang rejse. Desværre er det dog ikke altid, at man husker at medbringe et flag selv. Men intentionen og traditionen findes. Det gjaldt blot om at sætte strøm til den og hjælpe den lidt på vej.
Idé:
Vi producerede en unik plakat, som var fyldt med danske flag, og placerede den midt i ankomsthallen i Danmarks største lufthavn. Folk som stod og ventede på deres familie og venner kunne tage et dansk flag direkte ud af Coca-Cola logoet. På den måde gav vi alle mulighed for at skabe en glædelig velkomst til verdens mest lykkelige land.
Resultater:
På bare en dag blev der taget 2,400 flag
Danskerne tog i mod 25,000 ankommende passagerer,
Fra mere end 30 forskellige lande
Vi gav 800 Coca-Cola’er væk
På to uger fik videoen fra eventet 550.000 views
Eventet blev dækket i alle større danske medier
Med et total på 4 millioner medievisninger
Vinder 2014
CCA 2014