Kunde
LEGO
Bureau
Konstellation
Beskrivelse
Udfordring:
LEGO’s største marketingsatsning nogensinde er filmen “LEGO the Movie”.
Film har dog typisk en relativt kort levetid på 3-4 uger i biografen. Selv store Hollywood blockbusters. Med så stor en satsning som The LEGO® Movie, ønskede LEGO® at forlænge oplevelsen af universet samt engagerer familier verden over i eventyret.
Løsningen:
At skabe en gamificeret oplevelse der understreger LEGO®’s core story, nemlig leg og kreativitet i familien, samt bygger på filmens univers. Bygget på filmens karakterer og overordnet plot skabte vi et “Akademi”, hvor mennesker kan melde sig til for at hjælpe LEGO® filmens helte: The Awesome Alliance. Dette univers har en stram story line, der så at sige ekspanderer filmens historie på en måde der forholder sig autentisk til film såvel som LEGO® produkter.
Aktiveringen er kort fortalt bygget op som seks missioner. Man får en LEGO bygge opgave, og denne nybyggede LEGO figur skal så sættes i kontekst med virkeligheden, vha vinkler og billeder. En skøn blanding af god gammeldags leg, Social Media og Story telling.
Dette koncept skabte en helt ny opfattelse af de traditionelle LEGO-klodser, hvor de digitale klodsers format og kompleksitet pludselig overgik de traditionelle fysiske klodser.
Vinder 2014
CCA 2014