Kunde
TEC - Technical Education Copenhagen
Bureau
Kahlen/Hansen
Produktionsselskab
ITCN
Holly Create
Krediteringer
Beskrivelse
I en tid hvor Danmark står over for en kritisk mangel på faglærte - med et forventet underskud på 100.000 håndværkere i 2030, står erhvervsuddannelserne over for en imagekrise. Optaget af elever på erhvervsuddannelser er faldet med 33 % de sidste 10 år og undersøgelser viser at færre forældre ønsker en erhvervsuddannelse for deres børn, på trods af at fagene har udviklet sig markant og tilbyder spændende, vellønnede og fremtidssikrede karriereveje. Hvis vi ikke skal miste en hel generation af faglige eksperter, må vi gøre noget for at gøre erhvervsuddannelserne attraktive igen.
Med TECs nye website, får skolen ikke bare et nyt udtryk - vi genopfinder opfattelsen af erhvervsuddannelserne ved at give en markant anden brugeroplevelse end man er vant til på lignende uddannelser.
Ved at sætte de unge i centrum, men også i scene og lade ægte historier drive fortællingen, skaber vi en platform der inspirerer dem til at udforske deres fremtidige karrierevej. Det digitale univers bygger bro mellem de unges drømme og fagenes muligheder gennem en visuel og engagerende brugeroplevelse, formidlet i en stil og et sprog som de unge kan identificere sig med.
Fra statisk til levende
Vi har erstattet kedelige tekster med udpræget brug af billeder, video, animation og varieret indhold. Websitet ændrer karakter i forhold til indholdstyper og hvor dybt brugerne dykker ned i detaljerne. Denne progressive måde at præsentere indholdet på, holder brugeroplevelsen interessant og engagerende både på overfladen og helt ned til det med småt. Store kontraster, varieret layout og et gennemført visuelt hierarki gør det let at fordybe sig i indholdet.
Fra information til inspiration
Tidligere var websitet fyldt med generiske og statiske billeder som ikke appellerede specielt meget til unge. Nu er websitet fyldt med mere end 1500 nyproducerede moderne og autentiske billeder og mere end 30 nye videoer, lavet specifikt med og til målgruppen. Gennem personlige testimonials og autentiske billeder viser vi mangfoldigheden i vores uddannelser. De unge møder rollemodeller de kan spejle sig i, og får indblik i hverdagen på forskellige uddannelser gennem ægte historier fra studerende og undervisere.
Fra kompleks til intuitiv
Med visuelle indgange til uddannelserne og filtrering baseret på den enkeltes interesser, guider vi de unge til deres rette hylde. Navigationen er forenklet og bygget på de unges egne præferencer og drømme frem for uddannelsessystemets tørre termer og stive sprog.
Det nye TEC.dk er bygget til at inspirere den næste generation af faglige eksperter. En digital platform der viser vejen til fremtidens erhvervsuddannelser gennem levende historier, ægte rollemodeller og intuitive brugeroplevelser.
Shortliste
CCA 2025