Krediteringer
Beskrivelse
Indtil efteråret ‘20 havde kommunikationen fra Sundhedsstyrelsen primært instrueret i, hvordan vi undgik smitte. Men selvom vi var gode til at følge anbefalingerne, blev det efterhånden sværere at holde ved. Især med vinteren i sigte og uvished om vaccinerne, var der ukendt lang vej i vente og kun stigende smittetal og nedlukninger at forholde sig til.
Vinterkampagnen havde derfor et mere motiverende ærinde og markerede en drejning i Sundhedsstyrelsens kommunikation om, hvordan vi kommer sikkert gennem corona - fra ren instruktion i form af konkrete råd til en mere emotionel og humoristisk tilgang, der spillede en central rolle i kommunikationsmixet. Kampagnen havde to spor til hhv. den brede befolkning og til unge med en række målrettede film som bærende indhold.
Hope-projektet, som ugentligt monitorerede danskernes holdninger og adfærd under corona, kunne dokumentere stigende smitteforebyggende adfærd i og efter kampagneperioden.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2022