Kunde
Dansk Råd for Genoplivning & Trygfonden
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Stræk. Snak. Smil.
Efter fire års kampagne på denne remse kunne tre ud af fire danskere uhjulpet nævne mindst et af de tre tegn på stroke. Et dengang rekordhøjt tal! Så hvordan kunne vi løfte denne performance?
Strike? Snak. Smil.
I den nye kampagne tillader vi os at lave fejl og smide ubudne gæster ind i remsen. Det er effektivt at give hjernen noget andet end den forventer - både for at få stop-effekt og fordi vi bliver tvunget til at tænke selv, og derfor får vi nemmere ved at huske det bagefter. Samtidig giver fejlene også en masse visuelle elementer at arbejde med, hvilket ligeledes bidrager til hukommelsen. Legen blev vakt til live i en kampagnefilm til TV, på sociale medier, på gader og stræder via OOHs, ved PR og ikke mindst via partnere. De små fejl i remsen var designet til at involvere alternative partnere (partnere ud over de fagligt relevante som allerede er i partnerskabet Red Hjernen), som kunne bidrage til at øge frekvensen og bringe budskabet bredt ud til danskerne, via både plakater på fysiske placeringer og digitalt på deres respektive digitale og sociale medier.
fx
Strike? Snak. Smil. = DGI Byens bowlinghal
Stræk. Smask? Smil. = Kok Umut Sakarya
Stræk. Snak. Bil? = Ford, deres kontorer og 66 bilforhandlere
Spæk? Snak. Smil. = Kultorvets Slagter
Stræk. Dart? Smil = Dansk Dart Union
Stræk. Snak. Svøm? = DGI Byens svømmehal
Og således lykkedes det at løfte et rekord højt kendskab. Efter bare første kampagneburst kan hver 4. dansker nævne alle tre symptomer på stroke - en stigning på over 40 %. Desuden er det uhjulpne kendskab til stroke højere end nogensinde før -en afgørende faktor for at få danskerne til hurtigere at reagere og søge hjælp i tilfælde af stroke.
Shortliste
CCA 2024