Krediteringer
Beskrivelse
At kommunikere corona under corona epidemien kan måske lyde som en nem opgave. Alle vil jo gerne vide det seneste nyt. Forkert. Det er som at sælge sand i Sahara. Efter knap 9 månederne med corona og adskillige større eller mindre nedlukninger, fik vi til opgave at motivere danskerne til at holde ved lidt endnu. For at løse opgaven greb vi til et risikabelt med nødvendigt værktøj. Humor.
For at motivere danskerne lancerede vi en landsdækkende og integreret kampagne målrettet den brede befolkning, samt et særligt spor målrettet unge. Under pay-off'et ‘Vi kan godt’ lancerede vi en film, der med et glimt i øjet portrætterer danskerne som hverdagens helte. Filmen kørte på tværs af TV og online, kontekstuelle displaybannere og OOH samt radiospot. Vi var tilstede på alle digitale touch points og i bybilledet – ja, selv når du loggede ind på WeTransfer fra hjemmekontoret, var vi der.
Til den unge målgruppe supporterede vi med 3 humoristiske film med Søren Brostrøm i rollen som bad-guy og ændrede Sundhedsstyrelsens navn, for at anerkende at vi godt ved, at vi er lidt trælse for tiden. Vi lancerede de 3 film på digitale kanaler, og understøttede dem med kreative og humoristiske råd skræddersyet til målgruppen. Disse blev distribueret på kontekstuelle placeringer på tværs og kanaler, blandt andet også på Tinder. Udover de klassiske kampagneelementer, lancerede vi også en sang ‘Gå nu hjem’. Sangen landede som nr. 1 på Spotifys Viral Hits liste, og igennem en omfattende influencer indsats blev der produceret spoofs og remix af blandt andet Skinz.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2021