Kunde
Patent- og Varemærkestyrelsen
Bureau
Advice A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor er kampagnen relevant i kategorien Promo & Activation digital?
Danmarks Bedste Spreadsheet brugte Google Spreadsheets til at styrke Patent- og Varemærkestyrelsens ekspertrolle over for den unge forbruger. De unge endte faktisk med at interagere direkte med det materiale, som Patent- og Varemærkestyrelsen allerhelst ville vise dem – med hele 16 klik på spreadsheetet per besøgende.
Casebeskrivelse:
Hvordan fortæller man danske unge, at kopivarer ofte er forbundet med organiseret kriminalitet og sundhedsrisici uden at kede dem ihjel? Patent- og Varemærkestyrelsen lancerede Danmarks Bedste Spreadsheet og fangede de unge i købssituationen. For meget af de unges ulovlige handel sker gennem Google Spreadsheets, der fungerer som kataloger over forfalskede varer med links til ulovlige webshops. I stedet ledte vores spreadsheet direkte til de barske konsekvenser ved køb af kopivarer.
Danmarks Bedste Spreadsheet blev spredt på Twitch, Reddit og Google Ads – platforme, hvor målgruppen allerede deler og diskuterer kopivarer. 80 % af kernemålgruppen engagerede sig, og hver besøgende klikkede i gennemsnit 16 gange rundt i spreadsheetet.
Shortliste
CCA 2025