Kunde
Homme Homme / Femme Femme Paris
Bureau
Nordlid
Krediteringer
Beskrivelse
Et billede siger mere end tusind (grimme) ord.
Red Barnet har de seneste 12 mdr. modtaget 87% flere henvendelser omkring digitale krænkelser. Desuden har hvert 3. barn været udsat for billeddeling uden samtykke og hver 10. unge har delt et sexuelt billede uden at spørge om lov.
Fashion brandet Homme Homme / Femme Femme Paris lancerede en tøjkollektion med et helt særligt udviklet design, der automatisk stiller skarpt på problemet.
De fleste nyere smartphones har nu QR-læseren indbygget i kameraet.
Således scannes koden automatisk og åbner kampagnesitet, når du prøver at tage et billede af t-shirten.
På kampagnesitet kan du læse mere om konsekvenserne ved digitale krænkelser og støtte Red Barnets arbejde for udsatte børn og unge ved at købe kollektionen.
Forhåbentlig kan det være med til at lade fotografer af alle aldre se sine motiver i et nyt perspektiv.
Shortliste
CCA 2021