Kunde
Blockbuster
Bureau
Blockbuster
Beskrivelse
Formål:
At skabe awareness omkring Blockbusters og Just Eats produkter ved at tappe ind i en insight omkring danskernes julefrokost-vaner i december måned.
Kampagnen skal placere Blockbuster og Just Eat top-of-mind hos modtageren/seeren.
Insight:
En majorit af danskerne går til julefrokost i december.
Dagen efter har de tømmermænd og derfor står dagen på Take Away-middag og film.
Eksekvering:
Video-kampagen bestående af 2 videor – begge releaset i december måned. Vidoerne viser halvfulde glade mennesker til julefrokost – en situation som mange danske kan
genkende fra dem selv.
Via specielt social media samt en BE ON-videokampagne blev videoerne seedet til relevante segmenter – både af Blockbuster og af Just eat. BE ON sikrede relevante content-baserede placeringer i forskellige medier, mens social-delen
skabte engagement og views.
Opfølgning/afslutning:
D.31 december og d. 1. januar delte Just Eat vouchers ud med koder med madbestillingerne.
Voucherne var til en Gratis Film hos Blockbuster og budskabet var ”Sjovere tømmermænd” (efter nytårs aften).
Shortliste
CCA 2015