Kunde
Interflora Danmark
Bureau
Responsive A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Hvad er det?
Interflora udviklede, i samarbejde med os, deres egen unikke kunstige intelligens, som gennem sofistikeret tekstanalyse giver en dyb forståelse af den enkelte kundes følelser, der er gemt i korthilsenerne. Dette muliggør et unikt datadrevet grundlag for at målrette og automatisere markedsføringen.
Hvorfor det?
Analyser viser, at et køb på interflora.dk i gennemsnit tager 7 minutter at gennemføre, hvoraf 4 minutter bliver brugt på at skrive korthilsenen. Kortet har altså en enorm emotionel betydning i relationen mellem giver og modtager, og i dette spændingsfelt så vi et kreativt potentiale i at skabe værdi for kunderne.
Hvad er det særlige ved casen?
At knække koden til kortteksterne har krævet ekstraordinære kreative problemløsnings-egenskaber. Tidligere sete kampagner har gjort brug af maskinlæring, men i denne case er der udviklet en unik og proprietær kunstig intelligens. Man overkom udfordringer såsom at kunne analysere og skabe indsigt ud fra et dansk-sproget datamateriale, hvilket et hold af IBMs egne Watson eksperter i Boston ikke kunne løse.
Hvad har det givet af resultater?
Den kunstige intelligens kan identificere intention, anledning og relation korrekt i op mod 98% af alle tilfælde. Til sammenligning har Google Home 95% præcision i sproggenkendelse. Indsatsen har resulteret i responsrater på index 287 i forhold til gennemsnitlig salgs- kommunikation, og konverteringsrater på index 178, hvilket er på niveau med den direkte trafik til interflora.dk.
Hvordan er der eksekveret?
Der er eksekveret et re-engagement program, der identificerer anledninger med højt potentiale for genkøb, for derefter at påvirke kunden gennem personaliseret email og målrettet annoncering på Facebook når kunden er i markedet .
PDF Filer
Shortliste
CCA 2019