Krediteringer
Beskrivelse
Kampagnen er seneste skud på den del af Velux Danmarks marketingstrategi, som retter sig mod ejerne af landets 800.000 parcelhuse. En satsning, der tog sin begyndelse i efteråret 2017.
Indtil da havde Velux stort set udelukkende markedsført sig over for tømrerne, arkitekter og forhandlere, men sammen med Umwelt har man gennem det seneste år arbejdet målrettet på også at bygge præference op for Velux-vinduerne hos parcelhusejerne.
For at vise forvandlingen med ovenlys har Umwelt - ud over at bygge et parcelhus - udviklet en interaktiv kampagnefilm, der lader brugeren gå en tur igennem et dansk parcelhus.
Undervejs kan man slå ovenlys til og fra, og dermed med det samme se hvordan lysindfaldet, miljøet og ikke mindst storylinen i filmen ændrer sig.
- Ved at konstruere vores eget parcelhus fik vi mulighed for at filme samme location med og uden ovenlysvinduer – og samle optagelserne i én film, siger Martin Michael Hansen, CEO i Umwelt.
Taktik og branding
Turen rundt i parcelhuset begynder på et digitalt oplevelsessite, der fungerer som centrum for kampagnen.
Sitet giver brugeren mulighed for at lære produkterne at kende sideløbende med, at de fremgår i filmen.
På den måde samles brandfortælling og taktisk salg i én fortælling, og det er der en god grund til:
- Hos Umwelt oplever vi i stigende grad, at vores kunder går med på tanken om at integrere taktisk salg i brandkommunikationen, siger Martin Michael Hansen og tilføjer:
- Forbrugere er nemlig ofte langt mere modtagelige over for taktiske budskaber, når de bliver serveret, som en integreret del af brandoplevelsen, så vi arbejder meget med at udvikle digitale løsninger, der netop kan varetage den form for brugeroplevelse.
Vinder 2019
CCA 2019