Kunde
Elgiganten
Bureau
Publicis Creative
Krediteringer
Beskrivelse
Promo Codes of Conduct: Løfter der forandrer gaming
Videnskaben siger det klart: Hvis du vil ændre din adfærd, er det at afgive et løfte noget af det mest effektive, du kan gøre. Uanset om det er mundtligt eller skriftligt, skaber et offentligt commitment en psykologisk forpligtelse, der øger chancerne for, at du rent faktisk følger det.
Så vi tog den indsigt… og gjorde den til en digitale rabatkoder.
Men ikke bare hvilke som helst rabatkoder. De var laaaaaange, klodsede, og samtidig opsigtsvækkende og helt umulige at overse:
"”JegloveratjegikkevilflametrolleellershameandrespillerepågrundafhverkenderesniveaureligionkønetnicitetellerseksualitetGLHF".
På den måde forvandlede Promo Codes of Conduct løfter om bedre gaming-opførsel til en valuta, spillere kunne genkende.
Vi lancerede kampagnen under verdensmesterskabet i Counter-Strike BLAST Major, hvor gamere som MinisterN, fra Astralis’, gik foran og viste, at selv de bedste kan forbedre deres attitude. For det er nødvendigt i gamerverdenen for mere end halvdelen af alle har oplevet eller overværet chikane og mobning, når de spiller online.
Kampagnen foldede sig – ud kampagnesiden – ud over film, Digital Out of Home (DOOH), sociale medier, et metro takeover ved arenaen for mesterskabet samt gameres egne feeds og chats.
Promo Codes of Conduct skubber til, hvad et digitalt kampagnegreb kan være: En mekanik, der ikke bare driver salg, men skaber debat og selvrefleksion og ifølge videnskaben rent faktisk har potentialet til at skabe adfærdsforandring.
Shortliste
CCA 2025