Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM:
I 2022 stod energisektoren, og Danmarks førende energileverandør, Andel, over for en chokerende virkelighed.
I løbet af de sidste to år var 82% af alle planlagte vindmølleparker blevet stoppet på grund af lokal modstand.
Undersøgelser viste, at der findes en primær grund til den statistik: not in my backyard-tankegangen (NIMBY). Vi danskere støtter nemlig den grønne omstilling, men så snart den gør indtog i vores baghave og har omkostninger for os selv, så står vi af toget.
LØSNING:
Den kreative løsning blev ‘Giv plads til en grønnere fremtid’. En involverende digital kampagne, der i stedet for at give taletid til alle vindmølle-modstanderne, opfordrede samtlige danskere til at fortælle Andel hvor i det danske land, de gerne ville give plads til nye vindmøller.
RESULTATER:
- 24.700 likes, shares & comments.
- +11.800 unikke lokationer indsendt.
- 49% kampagnekendskab blandt alle danskere.
- 67% stigning i uhjulpet kendskab til Andel.
- 23% har vist deres støtte til vindmøller på baggrund af kampagnen.
- 24% er nu mere positive over for opsætningen af flere vindmøller.
- 146 unikke presseomtaler på tværs af både TV, radio, print og online.
PDF Filer
Vinder 2024
CCA 2024