Kunde
Patent- og Varemærkestyrelsen
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Krediteringer
Creative
Creative
Extra Credit
Extra Credit
Creative Director
Strategic Director
Account Director
Social & Brand Activation Strategist
Extra Credit
Extra Credit
Line Borup
Extra Credit
Thea Riis Jespersen
Editor
Beskrivelse
Danske unge køber kopivarer som aldrig før, og det er noget skidt. For salget af kopivarer har direkte tråde til mange former for organiseret kriminalitet. Men hvordan uddanner en støvet offentlig styrelse som Patent- og Varemærkestyrelsen danske unge i den problematik? Løsningen blev check_the_tag. En oplysningskampagne, der ved at hacke det velkendte Instagram-tag uddannede den unge målgruppe i den dystre sammenhæng mellem kopivarer og organiseret kriminalitet. På blot 24 timer nåede kampagnen 67% af målgruppen, genererede en stigning på 3200% i kanaltrafik og skabte et fald på 23% i andelen af unge, der i dag bevidst køber kopivarer.
PDF Filer
Vinder 2023
CCA 2023