Kunde
Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack Productions
Newland
Krediteringer
Beskrivelse
HVORFOR PASSER DENNE FILM TIL KATEGORIEN?
Art direction i kampagnen Party Crashers fokuserer på at skabe en realistisk og relaterbar fortælling, der samtidig bruger visuelt imponerende effekter til at engagere målgruppen. Filmen portrætterer hovedpersonen, Kasper, gennem flere versioner af sig selv, der opfører sig pinligt i forskellige stadier af fuldskab. Denne tilgang illustrerer en genkendelig og overdreven aften for unge, hvor konsekvenserne af overforbrug af alkohol bliver tydelige.
Visuelt er kampagnen jordnær og spejler unges hverdag, mens de overdrevne scener tilfører en humoristisk og refleksiv dimension. Dertil bidrager lydbilledet til en musikvideo-lignende stemning, der løfter underholdningsværdien og engagerer det yngre publikum på en måde, som traditionelle reklamer sjældent formår.
Fokus er på de kortsigtede konsekvenser ved alkohol – pinligheder og tab af kontrol – hvilket styrker relevansen for målgruppen. Resultatet er en teknisk kompleks, visuelt virtuos film, der balancerer mellem genkendelighed og underholdning, og samtidig opfordrer til refleksion.
PROBLEM:
Danish youth hold a sad European record in binge drinking. A staggering 40% of Danish 15-16-year-olds report having been intoxicated within the last 30 days. A sad fact for an NGO like The Danish Cancer Society, as alcohol increases the risk of cancer and more than 200 other diseases.
So how do we get young people to reflect on their unhealthy drinking habits?
SOLUTION
Unfortunately, most young people know all too well the feeling of regret the day after binge drinking. 25% have kissed someone they regretted, and 23% have regretted messages they sent while drunk.
So, to curb binge drinking and reduce these regrets, we launched a campaign based on young people's own experiences with drunk-related regrets and cringe-worthy moments.
Party Crashers follows a young man who is confronted with the worst drunk versions of himself in the span of one surreal night, asking the question: If you could see yourself when you’re drunk, would you act the way you do?
RESULTS:
• 70% have reflected on the downsides of drinking too much.
• 23% are now considering drinking less.
• 63% ad-recall within just two week.
Shortliste
CCA 2025