Kunde
Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack Productions
New Land
Krediteringer
Beskrivelse
HVORFOR PASSER DENNE FILM TIL KATEGORIEN?
Party Crashers er en humoristisk og tankevækkende film, der sætter fokus på unges udfordrende drukkultur i Danmark ved at stille spørgsmålet ”Hvis du kunne se dig selv fuld, ville du så opføre dig, som du gør?”. Med blandingen af en absurd, kreativ historie og troværdige skuespillerpræstationer får publikum mulighed for at opleve hovedpersonens pinlige aften helt tæt på.
Ved at vise hovedpersonen Kasper i en række pinlige og overdrevne versioner af sig selv, formår filmen at skabe både underholdning og eftertanke. Særligt de teknisk imponerende scener, hvor mange udgaver af Kasper optræder sammen, skaber en interessant visuel fortælling.
Kampagnen er ikke kun visuelt stærk, men bygger også på en skarp indsigt i målgruppen ved at fokusere på de kortsigtede konsekvenser af overdrevet alkoholindtag – som at være pinlig eller ødelægge festen for andre.
De dramatiske kameravinkler og det medrivende soundtrack forstærker både spændingen og kaosset, som bygger op til filmens klimaks. Resultatet er en engagerende og underholdende film, som fanger de unges opmærksomhed.
PROBLEM:
Danish youth hold a sad European record in binge drinking. A staggering 40% of Danish 15-16-year-olds report having been intoxicated within the last 30 days. A sad fact for an NGO like The Danish Cancer Society, as alcohol increases the risk of cancer and more than 200 other diseases.
So how do we get young people to reflect on their unhealthy drinking habits?
SOLUTION
Unfortunately, most young people know all too well the feeling of regret the day after binge drinking. 25% have kissed someone they regretted, and 23% have regretted messages they sent while drunk.
So, to curb binge drinking and reduce these regrets, we launched a campaign based on young people's own experiences with drunk-related regrets and cringe-worthy moments.
Party Crashers follows a young man who is confronted with the worst drunk versions of himself in the span of one surreal night, asking the question: If you could see yourself when you’re drunk, would you act the way you do?
RESULTS:
• 70% have reflected on the downsides of drinking too much.
• 23% are now considering drinking less.
• 63% ad-recall within just two week.
Shortliste
CCA 2025