Krediteringer
Beskrivelse
Stofa skulle gøre sin entré i en række nye jyske byer med et ganske generisk tilbud på bredbånd. For at skabe relevans for de lokale i hver by, valgte vi at benytte det generiske tilbud som kreativt springbræt for en utraditionel influencer kampagne.
Vi fandt frem til 25 lokalkendte butiksejere med et stærkt SoMe game og gav dem hver deres reklamekampagne til at promovere deres egne produkter på SoMe.
Hver butiksejer måtte instruere filmene præcis som de havde lyst til, dog med det ene krav, at deres tilbud på fiskestænger, vin, eller kager skulle svare til 1.796 kroner.
Hvilket netop var det beløb, borgerne i de midt- og nordjyske byer kunne spare ved at bestille Stofa Fiber.
Idéen var med andre ord at bytte reklametid for promovering af, hvad man præcis kunne få i netop deres lokale butik for besparelsen ved at oprette Stofa Fiber.
Hver kampagne blev lokalt segmenteret ud fra det område, som butiksejerne var lokaltkendt i, så de kun tonede frem på skærmen hos lokale beboere, der kendte dem.
Shortliste
CCA 2021