Kunde
Roskilde Festival
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor passer 'No' ind i Digital Single Executions?
’No’ passer i denne kategori, da SoMe-postet var med til at give et budskab, der i første omgang var stedspecifikt, større reach og relevans, når det på sociale medier især blev et tydeligt statement fra Roskilde Festival omkring deres holdning til al uønsket og uopfordret adfærd.
Opslaget fik opbakning fra alt fra politikere, til influensers og musikere – og selvfølgelig gæster og fans.
Idéen:
Hvert år oplever stadig flere gæster på Roskilde stødende og grænseoverskridende adfærd. Opførsel, der ødelægger det frirum, der burde handle om musik og fællesskab.
Som kronen på værket af en øget sikkerhedsindsats, ønskede Roskilde at sende en tydelig besked med et uforbeholdent budskab: at der ikke er plads til nogen form for grænseoverskridende adfærd på Roskilde Festival.
For selvom vi ofte giver lidt slip på tøjlerne, når vi er på festival, må vi ikke give slip når det kommer til consent og respekt for ordet ‘nej’.
Vi placerede et billboard direkte igennem hegnet til Roskilde Festival, for at fysiskgøre budskabet: at ordet ‘nej’ er lige så gældende på festival-siden, som det er på den anden side af hegnet, ude i hverdagen. Her stod det i løbet af hele festivalen, som et stort, orange statement - og en samtalestarter for festivalens gæster.
Billboardet blev foreviget i et stykke content, som blev delt på Roskilde Festivals egne kanaler, hvor budskabet fik reach langt ud over festivalpladsen - og hvor politikere, influencere, musikere og fans istemte sig vigtigheden i at et ’nej’ også betyder ‘nej’ når du er på festival.
Shortliste
CCA 2025