Krediteringer
Beskrivelse
UDFORDRING: DU KAN HAVE PUSTET DIT SIDSTE FØDSELSDAGSLYS UD
Pandemien har sat fødselsdage under pres. Og når vi vender tilbage til normalen, er der en ting der ikke vender tilbage: At puste lysene på lagkagen ud.
Vi er blevet markant mere bevidst om vira og bakterier. Undersøgelser der viste at pustning øgede bakterier med 1.400% florerede verden over. Søgninger på problemet blev 4-doblet, og 100-vis af artikler foreslog at sende det elskede ritual på græs.
Så på Betty Crockers 100 fødselsdag ønskede de at redde festivitasen for de følgende 100 år — og hjælpe familier med at fejre deres vigtigste øjeblikke.
DET ER IKKE LYSET VI KOMMER TIL AT SAVNE — DET ER RITUALET.
Gennem kvalitative interviews med familier i målgruppen identificerede vi en stor mangel i fødselsdage efter corona: Behovet for et konkret afslutning for fødselaren.
Mange familier oplevede deres børn blev super-stimuleret af al den opmærksomhed de fik under fødselsdagen, særligt under sangen.
De havde brug for at gøre noget med al den energi — og helst uden at sprede bakterier ud over hele rummet.
Klap er den perfekte måde at kanalisere al den energi på. Et udtryk for glæde og fejring i nærmest alle kulturer der er så enkelt at selv en baby gør det — helt af sig selv. Så vi valgte at gamify’e klapning med et klart mål og simpel visuel feedback for at få børn og voksne til at afslutte herlighederne med manér.
LØSNING:
ET NYT RITUAL BYGGET PÅ DET MEST BASALE UDTRYK FOR GLÆDE: KLAP!
Vi udviklede “The No Blow Candle”: et lydaktiveret, interaktivt LED lys der lytter og reagerer på lyden af fødselsdagsfejringer.
Klap, syng og giv den ALT hvad du har for at få lyset til at gløde fra bund til top. Som en digital udgave af kraftprøven fra Tivoli rejser lyset sig i takt med din glæde. Og når det når helt til top er det tid til at ønske!
På den måde kan familier undgå smitte — og beholde glæden. Og Betty Crocker får en plads ved bordet til årets vigtigste begivenhed for små og store fødselsdagsbørn.
RESULTATER: ET BETA LAUNCH FOR AT VEJRE FORBRUGERNES INTERESSE
Betty Crocker har hjulpet familier i 100 år, og de har spillet en rolle i millioner af fødselsdage. Vi tog en iterativ process for at udvikle deres rolle fra hvad der er på bordet, til hvad der sker omkring det.
I første fase distribuerer vi vores alpha product til superfans, presse og influencers for at få værdifuld feedback. Det tillader os også at pejle interessen for innovationen forud for en skaleret lancering. En landing page gav offentligheden en mulighed for at skrive sig op og få chancen til at teste prototypen og være den første der får besked når det endelige produkt lanceres.
Vi lancerede til stærk presse opmærksomhed, der bragte håb tilbage til fødselsdage og hæder til Betty Crockers 100-års fødselsdag.
Ventelisten blev hurtigt fyldt og vi arbejder nu med at færdiggøre Betty Crockers No Blow Candle til den endelige lancering.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2022