Kunde
MENY
Bureau
Marketsquare A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Den enes død er den andens brød. Da Irma lukkede, ville MENY gerne invitere de trofaste, men nu hjemløse Irma-kunder ind.
Kunder, som var forvænte med god kommunikation og ditto varer. Og som i bund og grund ikke havde lyst til at skifte supermarked.
Derfor påstod kampagnen ikke, at MENY var bedre end eller lige så god som Irma. Men sagde i al stilfærdighed:
Ikke alt kan erstattes, men giv os chancen
Målsætningen var at skabe impact på platforme, der havde den nødvendige gennemslagskraft til at få målgruppens opmærksomhed. Kampagnen kørte regionalt og lokalt i København, Nordsjælland, Roskilde og Køge.
Outdoor blev det bærende medie i kampagnen, da vi ønskede at skabe synlighed i bybilledet og udfylde noget af det tomrum, som de lukkede Irma-butikker repræsenterede. Der blev derfor købt placeringer i alle de byer, hvor Irma-butikkerne havde ligget samt digitale skærme i Metroen. Som kronen på værket ejede vi også det store stillads midt på Rådhuspladsen i to uger.
Foruden outdoor, blev kampagnen aktiveret i lokalaviserne i de byer, hvor Irma-butikkerne plejede at ligge, og der blev indrykket helsider i Politiken Øst.
På de digitale medier kørte vi high-impact formater øst for Storebælt samt annoncering på Metas platforme, hvor de sociale aspekter af mediets instrumentalitet var med til at skabe den ønskede buzz.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2024