Kunde
Velliv
Bureau
Kontrapunkt
Krediteringer
Beskrivelse
Et pensionsselskab bliver sig selv
Da Nordea Liv & Pension gik fra at være bankejet til kundeejet, var det mere end bare ejerne, der blev skiftet ud. Store forandringer blev vendt til muligheder, og med udgangspunkt i pensionsselskabets ambition om at skabe rammerne for det gode liv – både før og under pensionen – blev Velliv født.
Velliv udfordrer det klassiske udtryk for et pensionsselskab med en markant mere menneskelig profil end resten af branchen. Og med et navn der giver associationer til at leve det gode liv, starter historiefortællingen allerede ved første møde.
Som et symbol på livets foranderlighed snor designelementet Velvejen sig på tværs af alle kontaktpunkter fra skilte til publikationer og illustrationer. Designelementet går igen i den nye skrift, hvor udvalgte bogstaver kan erstattes med stilistiske karakterer for at fremhæve de vigtigste budskaber. Samtidig balancerer kontrastfarverne orange og grøn det menneskelige og varme fundament med den seriøsitet og soliditet, et pensionsselskab skal levere på.
Det sikrer en sammenhængende brandoplevelse, der afspejler Vellivs værdier om at være ordentlig, omsorgsfuld og optimistisk. Uanset hvor og hvornår kunderne møder dem.
Vinder 2019
CCA 2019