Kunde
Maersk Group
Bureau
DigitasLBi
Beskrivelse
Med over 108.000 ansatte i 130 lande ønskede Mærsk at styrke virksomhedens unikke organisationskultur. I en branche, der ofte opfattes som konservativ og gammeldags, var det samtidig en udfordring for Mærsk at tiltrække de bedste kandidater til alle poster.
Vi begyndte i 2011 at arbejde sammen med Mærsk om at kommunikere med både nuværende og potentielle medarbejdere via sociale medier. Vores mission var fra starten ikke kun at få ‘likes’, men at skabe dialog om Maersk, og at dele relevant viden med potentielle kandidater.
Ved at designe et digital økosystem baseret på dialog og deltagelse på social medier er Mærsk i dag et førende internationalt digitalt B2B-brand. Facebook-siden var den centrale platform for distribution af indhold og generering af dialog, som profiler på mere end 12 andre sociale medier og mikrosites var forbundet med. Det sammenhængende system gjorde det let for brugere at navigere rundt i Mærsks digitale univers, og finde det indhold, der interesserede dem.
Ved at anvende både ’brandet’ og brugergenereret indhold skabte vi en levende platform, som var tro mod Mærsks kultur og den verden, der udfolder sig på Mærsk-arbejdspladser over hele verden. Den samtale, vi startede på Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Flickr, Tumblr, Google+, etc. har I dag over 172.000 unikke brugere om måneden. Facebook ads og sponserede historier gav opmærksomhed hos målgrupper med interesse for shipping og energi. Facebook apps sørgede for at brugere nemt kunne finde information om nye projekter og ledige stillinger.
Ved indgangen til 2013 havde Mærsks Facebook community mere end 700,000 fans, og Mærsk havde øget antallet af ansøgere på 15 udvalgte markeder med 116%.
Shortliste
CCA 2013