Krediteringer
Beskrivelse
Filmen er baseret på den enkle indsigt, at hvis dit syn placerer verden foran dig, så placerer hørelsen dig i verdens centrum. Sagt på en anden måde: At høre er at høre til. Derfor viser filmen livet med øret i centrum og hørelsen som den centrale sans, der sætter os i centrum af verden.
Opfordringen er simpel; pas på din hørelse gennem livet. Love your ears.
Kampagnen er skabt, da Audika group igennem de seneste år opkøbt høreapparat-kæder på globalt plan. De mere end 2.000 klinikker i 25 lande er på få år blevet samlet i én organisation, men med vidt forskellige udgangspunkter.
Den overordnede opgave var derfor at skabe en distinkt og sammenhængende kommunikation på tværs af markeder; en kommunikation, der kunne opbygge en følelsesmæssig forbindelse til mærket. Samtidig skulle vi forene hele Audika-organisationen omkring et mindset og en fælles mission, som alle kunne engagere sig i og forholde sig til. En position, som appellerer i lige så høj grad til klinikkens audiologer og sælgere – såvel som til potentielle kunder og samfundet som helhed.
Fælles for de fleste markeder var, at Audika var et nyt og ukendt mærkenavn og identitet, hvilket resulterede i lav kendskabsgrad i en kategori med meget enslydende og taktisk kommunikation. Kommunikationen er næsten ”healthcare”, og et besøg hos audiologen kan virke som sidste stop inden bedemanden. Opgaven var at flytte perceptionen over i ”selfcare”.
Platformen blev Love Your Ears. En kærlig invitation til alle om at passe på deres hørelse, som på en næsten naiv og ligefrem måde fjerner meget af negativiteten og stigmatiseringen omkring høreapparater – og dermed flytter fortællingen om høreapparater fra at signalere alderdom og høretab til noget positivt og et symbol på, at man kan tage vare på sig selv.
Shortliste
CCA 2023