Kunde
TrygFonden, TryghedsGruppen og Tryg
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack
Krediteringer
Beskrivelse
De seneste år har TrygFonden anvendt over en halv milliard kroner om året til at skabe mere
tryghed i Danmark. Som kunde i Tryg er du medlem af Tryghedsgruppen og dermed indirekte
med til at støtte TrygFondens projekter.
Tryg-familiens store udfordring var, at kun 35% af kunderne var klar over, at de var medlem af TryghedsGruppen og dermed stod bag TrygFonden. Tryg-familiens analyser viste samtidigt, at der var et stort brand-, almennyttigt og kommercielt potentiale i at øge kendskabet til fortællingen om familie-konstruktionen.
Men der var flere forhindringer. Det var et komplekst budskab, kendskabet til familiekonstruktionen var lavt og så var det et langt sejt træk, som man ønskede skulle være
rentabelt. Potentialet med kampagnen var tosidet. Man kunne ved at skabe mersalg og øge
kundefastholdelsen og tilgangen hos Tryg samtidigt sikre et stærkt medlemsskab af
TryghedsGruppen og en stadig stærkere, uafhængig Trygfond, der kunne skabe mere tryghed i
Danmark.
TrygFondens store skattekammer af ægte og rørende historier blev udgangspunkt for kampagnen. Det blev til den rørende historie om en række børn, der overraskede indlagte Tryg kunder, med at udlåne deres krammebamser til de syge voksne.
For at finde frem til de indlagte kunder, kontaktede vi Tryg kunder hvis sygeforsikring var blevet aktiveret, og spurgte dem om de ville være en del af vores særlige historie, men uden at røbe, hvad det handlede om.
Kampagnen havde en voldsom gennemslagskraft og trackede over benchmark på alle parametre:
Engagement rate: 279% over Facebook benchmarks
Ambassadørskab: 13 gange højere end Trygs normale niveau
Views på Facebook og youtube: 6.893.756 views
Kendskabsløft: 88%
Købsintentation: +100% højere end normen
ROI: 1,42
Brand attraction: 61% højere blandt dem, der kender til ‘familiefortællingen’ og de tryghedsskabende projekter
Vinder 2019
CCA 2019