Krediteringer
Beskrivelse
“Kill your darling darlings” er en tankevækkende dokumentarfilm om reklamebranchen. Et wake up call for industrien, frustrede ledere, kunder og talenterne, der er ved at brænde ud. En film der sætter spørgsmålstegn om selve formlen for kreativitet er faldet fra hinanden.
Filmen følger den unge kreative, Anouk, på en rejse, hvor hun møder nogen af branchens største talenter, ikoner og legender, for at finde svar på om industrien er ved at slå sit eget talent ihjel. Under filmoptagelserne, ender Anouk med at sige sit eget job op.
Som en bombe ramte dokumentarfilmen midt i en af branchens mest prestigefyldte festivaller, og skabte både furore, forargelse og debat blandt de tilstedeværende og pressen. Men den var mere end en en provokation. For filmen var produceret af talent platformen, togetherr, der havde en ny formel for kreativitet, et sted, hvor kunder og kreative kunne arbejde på deres egen præmisser. En mulig løsning.
I løbet af bare en uge var filmen set mere end 500.000 gange. Den skabte mere en 100 millioner earned media impressions. Hovedpersonen i filmen, Anouk, fik tusindvis af henvendelser fra kreative, der følte sig set og hørt. Men vigtigst af alt meldte globale brands, som Mars, Carlsberg og Patagonia under fanerne. En måned efter "Kill Your Darlings" lancering, havde flere end 2000 af verdens bedste kreative sig op hos togetherr, i håbet om at finde en ny og bedre måde at arbejde på.
PDF Filer
Vinder 2023
CCA 2023