Kunde
NATURLI'
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
Det plantebaserede brand, Naturli, stod overfor en udfordring. En 100 år gammel lov om afgift på kakao inkluderede ikke plantebaserede produkter. Derfor blev beskatningen 76 gange så høj på plantebaseret kakao som på mælkebaseret kakao. Efter flere forsøg på at kontakte regeringen om en lovændring, bad Naturli om hjælp til at få råbt Christiansborg op.
Vi valgte at gå branded content-vejen. Og det mest indholds-relevante program for sagen var det politiske satire-program, Den Korte Radioavis. Men der kan man ikke købe sig ind pga. public service-regler, så vi måtte gribe det anderledes an. Efter lang tids planlægning, fik vi forhandlet en aftale på plads om 2 x 10 minutters indslag, hvor sagen skulle diskuteres live i radioen. Vi eksekverede on-air, mens hele Danmark lyttede med. Også Skatteminister Morten Bødskov, som efterfølgende fik ændret loven.
Shortliste
CCA 2020