Kunde
Jyllands-Posten
Bureau
Konstellation
Beskrivelse
Udfordring
Jyllands-Posten er kendt for deres "long reads" (lange, dybdegående artikler). Men i dag bruger folk knap 20 sekunder* i gennemsnit på læsestof online. Så, hvordan engagerer vi folk i Jyllands-Posten long reads, online?
Løsning
Vi brugte en ny, innovativ læseteknologi, der både øger folks læsehastighed og gør long reads mulige på fremtidens mindre devices. Parret med JP content skabte vi en JP Speedreader Challenge. Efter hver artikel blev læseren bedt om at besvare "sandt/falsk spørgsmål for at tjekke om vedkommende havde fået det hele med. Ved rigtigt svar blev tempoet sat op. Indtil læseren nåede sin, overraskende høje, hastighedsgrænse.
Resultat
Jyllands-Posten Speedreader Challenge engagerede alle deltagere 3 minuter og 15 sekunder i gennemsnit. Det er 975 %* højere end normen. Og endte også med at konvertere 5% til nye online-abbonenter. Og så gav det også massere af læsere en smag for long reads og en positiv oplevelse af egne læseevner, ej at forglemme.
*15 sekunder: According to data by Tony Haile of Chartbeat
http://blog.hubspot.com/marketing/chartbeat-website-engagement-data-nj
http://time.com/12933/what-you-think-you-know-about-the-web-is-wrong/
*10-20 sekunder: eyequant.com
http://blog.eyequant.com/2013/04/08/how-many-seconds-does-your-website-have-to-capture-user-attention/
http://www.nngroup.com/articles/how-long-do-users-stay-on-web-pages/
Shortliste
CCA 2015