Krediteringer
Beskrivelse
’Fornuft’ er i sig selv ikke særligt sexet eller interessant. Den kreative udfordring var således at finde en måde at aktivere og knytte ’fornuft’ til Opel-brandet, så ’fornuft’ bliver spændende. Det kom der flere bud på, men grebet med at bruge en hovedperson, der ønskede at ændre sit image og vise sig fra sin fornuftige side, stod straks ud. Ikke mindst da idéen om et samarbejde med Nicklas Bendtner blev født.
Det er ingen hemmelighed, at Nicklas har medvirket i en del uheldige episoder. Men sandheden er, at den 32-årige har lagt størstedelen af de uhensigtsmæssige vaner på hylden. Det vil han gerne vise, og ideen om, at han derfor gerne vil købe en fornuftig bil som Opel, er en dramatisering af dette. Nicklas selv kunne med sin gode sans for selvironi hurtigt se det sjove i, at han bliver forfulgt af sin ufornuftige fortid.
Fra dag 1 skabte glade Nicklas Bendtner og den skeptiske Opelforhandler opmærksomhed, og det er tydeligt, at forbrugerne tager budskabet, om at Opel er et ’fornuftigt’ køb, til sig.
Shortliste
CCA 2020