Kunde
IKEA Danmark A/S
Krediteringer
Account Director
Ditlev Schiller
Account Manager
Karina Ciotta
Executive Creative Director
Creative Lead
Agency Producer
Creative
Creative
Creative
Head of Marketing
Social Specialist
Lyng Tornehøj Carver
Head of Marketing
Brand Manager
Lene Bjerregaard Kiel
Media Strategist
Pernelle Krogh
Beskrivelse
Mere end 20 % af danskerne har søvnproblemer. Ifølge eksperter er der kun én grund til det – 83 % af danskerne tager deres enhed med i seng.
Derfor valgte IKEA at inspirere folk til at respektere deres søvn og holde skærmene ude af soveværelset. Men de gik også et skridt videre, tog sin egen medicin og satte kampagnen på sleep-mode hver aften kl. 23.
Selv de content creators IKEA arbejdede sammen med gik i seng i samarbejde med IKEA og streamede deres søvn til deres audience hele natten.
I stedet for at promovere IKEA-produkter inspirerede vi folk til at stoppe med at scrolle, snappe, streame og like.
Shortliste
CCA 2025