Kunde
Patent- og Varemærkestyrelsen
Bureau
& Co. / NoA
Produktionsselskab
& Co. Productions / NoA
Cube
Krediteringer
Beskrivelse
Salget af kopivarer er stigende blandt danske unge. Influencers spiller en stor rolle i at drive et urealistisk behov for luksusvarer, og for at følge med, ender mange unge med at købe kopivarer.
En ny rapport fra EUROPOL afslører, at kopivarer er tæt knyttet til organiseret kriminalitet som våbenbesiddelse, narkosmugling, menneskehandel og hvidvask.
Derfor fik vi nogle af landets største influencere til at lave en helt ny udgave af det velkendte blogger-format ”What’s in my bag?”. I stedet for at pushe den nyeste fashion, posererede de med bl.a. våben og stoffer på deres egne kanaler. En kras øjenåbner for de hundredtusindvis af følgere på de sociale medier. Resultatet blev en livlig debat, hvor også ”unpaid” influencere kastede sig ind i samtalen og støttede budskabet. Kampagnen fik dybdegående omtale i både tv og radio, og endte med et PR reach på over 1 million mennesker og en engagement rate på 9,61% (benchmark 4%).
Shortliste
CCA 2021