Kunde
Holm Marcher & Co.
Bureau
Banyo
Krediteringer
Beskrivelse
Holm Marcher & Co. (HMC) er et headhunter bureau med fokus på kommunikation, markedsføring og teknologi – og er blandt mange kendt som ’reklamebranchens headhunter bureau’, der bl.a. sidder i advisory board for Årets CMO og The M List.
Da HMC kontaktede os, havde de et ønske om, at kunne præsentere deres kandidater på en mere tjekket og overskuelig måde overfor deres kunder.
Men da vi først fik kortlagt samtlige processer og værktøjer, kunne vi se, at der var behov for en mere grundlæggende digital transformation af deres forretning, som i langt højere grad matchede deres brand promise. Research, kandidatlister, mødeoversigter, kandidatvurderinger etc. blev eksempelvis håndteret i Word og Excel, og vi anbefalede derfor HMC, at samle det hele i én samlet platform – som ville optimere samtlige workflows, ved at integrere både interne værktøjer og eksterne services, i ét samlet, brugervenligt, digitalt økosystem.
Målsætningen var at skabe en markedsmæssig innovation; en værdiskabende, digital brugeroplevelse, der aktiverede brugerne, cementerede HMCs ’hvad’ og ’hvorfor’ (ud fra et brand-oplevelsesmæssigt synspunkt), og løftede den samlede oplevelse af HMC-brandet og HMCs position i markedet.
For brugerne – kandidater, såvel som HMCs kunder og egne konsulenter – støtter platformen op om den samlede brandoplevelse i og med, at denne er blevet et centralt værktøj i den gennemgående forretning. Her håndteres alt fra search, interviews, tests og rekrutteringsprocesser, til endelig præsentation af de udvalgte kandidater, som nu foregår på en mere overskuelig og designmæssigt indbydende måde – digitalt, frem for den tidligere papirversion med spiralryg.
Interne og eksterne processer er således blevet optimeret; der er skabt et højere niveau af sammenhæng og konsistens på tværs af forskellige digitale platforme og som resultat heraf, kan HMC både levere en stærkere, samlet brandoplevelse for brugerne, såvel som et markant nedsat tidsforbrug pr. opgave – hvilket har resulteret i signifikant bedre forretningsmæssige resultater, som også afspejles på den samlede bundlinje.
Systemet består overordnet af fire digitale services:
• En intern platform, hvor HMC håndterer jobopslag, ansøgere samt søgning på nye, potentielle kandidater
• Et eksternt job- og administrationsmodul, som håndteres af HMCs kunder
• En digital interviewplatform, hvor kandidaterne bl.a. kan udfylde og uddybe deres profil, selv optage video-interviews samt tage forskellige kandidattests
• En interaktiv og præsentation af kandidatprofiler
Som bureau har vi rådgivet om, faciliteret, designet og udviklet en avanceret digital platform, som leverer en suveræn brand experience og som understøtter HMCs brand promise. Derudover har platformen styrket HMCs forretning og bundlinje, samt cementeret deres position i markedet, som reklamebranchens foretrukne headhunter bureau.
Shortliste
CCA 2018