Kunde
Anthony Lee / HELT Honey
Bureau
Studio Arhoj
Beskrivelse
Visuel identitet og packaging design til lille nyt dansk honningfirma. Opgaven var meget low budget og en løsning skulle findes, hvor standard-glas kunne bruges, men uden det blev kedeligt og lignede alt andet dansk honning uden grafisk energi eller humor.
Studio Arhojs løsning var at give hver honning sin egen identitet med unikt symbol på forseglingen og en historie fortalt visuelt gennem ikonerne der breder sig ud over honningglassets bikube-mønster.
F.eks. er Honning med Havtorn inspireret af de danske have, sømænd og skibsfart. Mens Lynghonning kommer fra bistader på Fanø og derfor er inspireret af de lokale folkedragter, tekstilmønstre og natur.
Honey Boxen er en gaveæske som samler alle ikonerne fra alle honningerne og skaber et virvar af farver og fornemmelser for smagsindtryk. Når boksen åbnes vokser blomster ud af indersiden.
HELT Honning tilbyder forår 2013 nu 13 forskellige honninger - hver med deres visuelle historie og identitet.
Vinder 2013
CCA 2013