Kunde
Tryg/TryghedsGruppen/TrygFonden
Beskrivelse
Tryg-familien består af TryghedsGruppen, TrygFonden og Tryg.
TryghedsGruppen er hovedejer af Tryg med en ejerandel på 60%, og TryghedsGruppen står desuden bag TrygFonden. Et særligt karakteristika er, at alle danske forsikringstagere i Tryg samtidig er medlem af TryghedsGruppen. Via TryghedsGruppens demokratiske struktur har medlemmerne indflydelse på bl.a. de tryghedsskabende aktiviteter i TrygFonden. De sidste 5 år har TryghedsGruppen hvert år uddelt 550 mio. kr. til TrygFonden – penge, der i høj grad stammer fra aktieudbytte fra Tryg. Pengene bruger TrygFonden til at øge trygheden i Danmark via en række aktiviteter som fx Hjertestartere, Kystlivredning, Besøgshunde, Krammebamser til børn på hospitaler, mange lokale aktiviteter m.fl. Men kun 2/3 af kunder/medlemmer ved ikke, at de indirekte er med til at støtte TrygFondens aktiviteter.
Tryg ønskede at indfri det potentiale, der ligger i at udbrede kendskabet til, at man som kunde ikke blot har tegnet en forsikring, men også via sit medlemskab er en del af et større fællesskab og dermed bidrager til TrygFondens tryghedsskabende aktiviteter i Danmark. Som kunde hos Tryg er du altså med til at gøre en forskel.
I en branche ofte karakteriseret af data og statistikker besluttede vi os for at gå i en anden retning… Vi gennemsøgte arkiverne for historier, hvor folks liv var blevet reddet ved hjælp af TrygFondens tiltag – og én historie stak ud. Vi kontaktede derefter tusindvis af Tryg-kunder direkte og inviterede dem til at blive en del af denne særlige historie. Vi endte med at sejle 17 intetanende Tryg-kunder til Fanø for at møde en lille familie. Her blev de introduceret til den livsbekræftende historie om en lille pige, der nær mistede livet, men lykkeligvis blev reddet bl.a. med hjælp af en hjertestarter fra TrygFonden.
Med en kundebase på over en mio. kommunikerede vi direkte til Trygs kunder via TV, SoMe og personificerede direct mails. Vi fulgte vores hero content op med en række videoer der gik i dybden med familien, historien og de deltagende Tryg-kunders oplevelser – alt sammen retargeted via Facebook og direct mail.
Shortliste
CCA 2017