Kunde
Carlsberg
Bureau
Konstellation
Beskrivelse
Udfordring:
Kampen om kunderne på ølmarkedet er hårdere end aldrig før. Kommunikation/markedsføring til forbrugerne er blevet mere effektiv og iøjefaldende og det gode gamle Happy Hour-skilt er “old news”, og trækker ikke den store opmærksomhed. Vores udfordring var at bringe Happy Hour ind i det nye årtusind.
Indsigt:
Det der har ændret medielandskabet mest de senere år må siges at være Social Media. Det er let at misse Happy Hour skiltet når man er i kontakt med venner på sin smartphone.
Løsning:
Vores løsning er at bygge bro mellem Social Media, Happy Hour og baren, på en måde der ikke går på kompromis med nogen af delene. Snakke med kunderne hvor de er så at sige.
Vi skabte et nyt fysisk produkt ved navn #HappyBeerTime, der samler hele løsningen i et lækkert lille HDMI-stick. Når #HappyBeerTime er igang på baren er der halv pris på øl. Når tiden er ved at løbe ud kan kunderne selv tilføje ekstra minutter ved at instagramme et billede og tagge det #HappyBeerTime og navnet på baren. Sekunder efter popper billedet op på skærmen og tilføjer ekstra minutter til “Happy Hour”. Udover det oplagte samtale-emne #HappyBeerTime vil udgøre for kunderne i baren er fordelen også, at kundernes sociale netværk automatisk får nys om hvor de er (= bar promotion) og hvad de drikker (= øl promotion). På en naturlig og ukonstrueret måde. Say Cheers
Vinder 2014
CCA 2014