Kunde
GoMore
Bureau
Advice A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor stjæle, når man kan dele?
Sådan spurgte GoMore BMW Danmark tilbage i påsken 2018, hvor vi hjalp bildelings-portalen med et venskabeligt drilleri.
Byen er den samme, uanset hvilken bil du sidder i kø i, men oplevelsen kan blive sjovere, når man deler den med andre. Så inspireret af BMW og Audis klassiske Ad War-kampagner valgte GoMore – med et glimt i øjet – at udnytte BMW’s banner på Knippelsbro til klassisk guerilla markedsføring.
Fra analogt medie til digital impact?
Da banneret var sat op, blev der taget et billede, der både viste BMW’s banner og GoMore’s svar. Billedet blev herefter delt af medarbejdere på bureauet og GoMore, og derefter tog det for alvor fart.
Effekt
Det 8 meter lange Banner havde ikke hængt på broen mere end en time, før Anders Hemmingsen delte opslaget på Instagram med sine 730.000 følgere. Banneret gik sin sejrsgang på nettet, hvor det henover påsken genererede presseomtale og flittigt blev delt og liket på de sociale medier. Det estimeres, at over en million danskere i alt så GoMores banner.
Det blev altså ikke til en decideret reklamekrig i denne omgang, men måske BMW er klar en anden gang?
PDF Filer
Vinder 2019
CCA 2019