Krediteringer
Director of Communication
Brand Manager
Morten Wehner
Copywriter
Mikkel Elung
Project Manager
Frederikke Rosa
Art Director
Katrine Wederking
Photographer
Milan Bjørnild
Director
Mattis Heurlin
Beskrivelse
I 2021 og 2022 havde hver tredje 16-19-årig, der cyklede, kørt så fuld på cykel, at de havde svært ved at holde balancen. I 2023 faldt det tal, efter kampagnen blev vist, med 19 %. Det betød, at ca. 11.000 færre unge risikerede liv og lemmer, fordi de cyklede meget fulde. Kampagnen viste i de unges eget sprog en genkendelig, sjov aften i byen, der tog en uhyggelig drejning. Det kunne de unge relatere til: Liking på 92 %, relevant for andre unge på 94 %, samlet VTR på 75 %, og hele 42 %, der har talt med andre om filmen eller at køre fuld på cykel. Til gavn for de mange unge, men også til gavn for et i forvejen overbelastet sundhedsvæsen.
PDF Filer
Vinder 2024
CCA 2024