Krediteringer
Beskrivelse
Problem
Alle fodboldspillere drømmer om at score det afgørende mål, imens hele verden kigger. Men under 1 % af alle fodboldkampe bliver vist på TV. Det vil sige at 99% af alle danskernes afleveringer, tacklinger og gyldne mål, aldrig kommer frem i rampelyset.
Løsning
Som ny hovedsponsor af pokalturneringen ville Sydbank bringe de lokale fodboldspillere frem i rampelyset og give dem den hyldest de fortjener.
Men hvordan filmer man hundredvis af lokale kampe på tværs af landet - uden en hær af kameramænd og millioner af kroner?
Vi kombinerede et 180-graders kamera med AI teknologi og gav det til lokale fodboldklubber i hele Danmark. Teknologien gjorde det muligt, at optage og redigere alle 450 kampe igennem sæsonen - uden hjælp fra en eneste kameramand.
På Sydbanks sociale medier blev highlights fra hver kamp hyper-targeteret til fodboldspillernes lokalområder. På den måde kunne hele fodbolddanmark heppe med og give deres lokale helte lige den hyldest de fortjener. Hver kamp. Hele sæsonen.
Men vi stoppede ikke der. Vi gjorde det også muligt for danskerne at stemme på årets bedste lokale mål, og vinderen fra Agerbæk/Starup blev inviteret ind i Parken, hvor han blev hyldet foran tusindvis af mennesker på stadion og på TV.
På den måde sørgede Sydbank for, at bringe de lokale spillere et skridt tættere på vejen fra Marken til Parken.
Vigtige resultater:
• 95% organisk effekt
• ROI på 49:1 og 232 millioner i netto profit
• 125% højere præference hos danskere med sponsorkendskab
• Nu #1 mest samfundsansvarlige bank
• 4.8M views på sociale medier
• 2.025 presse klips i lokal nyheder og TV
PDF Filer
Shortliste
CCA 2020