Krediteringer
Beskrivelse
Alle fodboldspillere drømmer om at score det afgørende mål imens hele verden kigger. Men under 1 % af alle fodboldkampe bliver filmet og transmitteret. Det er de store kampe med de store professionelle hold og store budgetter. Det vil sige 99% af alle danskernes afleveringer, tacklinger og gyldne mål aldrig kommer frem i rampelyset
Sydbank overtog navnesponsoratet af Pokalturneringen, Danmarks traditionsrige turnering, i midten af 2018. Det er den eneste turnering i Danmark, hvor amatører spiller imod topprofessionelle fodboldspillere
Fremfor at følge konventionerne og se sponsoratet som en reklamesøjle skulle indsatsen støtte op om bankens strategi om at være Danmarks mest empatiske bank. Det skulle ske ved at drysse stjernestøv ud over de små klubber, og gøre en reel forskel for deltagere og tilskuere.
Men hvordan giver man de hundredvis af lokale hold, der deltager i pokalturneringen, den fantastiske følelse af at være turneringens stjerner? En følelse indtil nu forbeholdt eliten.
Vi teamede op med tech start up’en Veo, som med et 180 graders kamera og intelligent AI teknologi optog hver eneste af de 124 pokalkampe og broadcastede dem lokalt på tværs af hele Danmark. Samarbejdet med Veo betød, at behovet for kameramænd og indsamling af filer med hundredevis af kampe kunne undgås og i stedet foregå 100 % digital fra kamp til feed. Via Sydbanks sociale medier blev highlights fra alle kampene geotargeteret til hvert lokalområde, hvor kampene var blevet spillet
På den måde kunne hele fodbolddanmark heppe med og give deres lokale helte lige den hyldest de fortjener. Hver kamp. Alle runder. Hele sæsonen.
Men vi stoppede ikke der! Vi rejste også rundt i landet og dryssede stjernestøv på de lokale hold med mange ekstra tiltag overalt i Danmark. Alle tiltag blev dokumenteret og distribueret digitalt til de lokalområder, hvor begivenhederne havde fundet sted.
VIGTIGSTE RESULTATER:
- 124 kampe optaget og personaliseret til lokalområder
- 1.300.000 visninger af pokal-content på Facebook, Instagram og Youtube
- Engagement rate: 12% - 14x bedre end benchmarks
- Ambassadørskab: 5x højere end benchmarks
- 1800 PR omtaler i TV, nationale aviser, lokalaviser og fodboldmedier
- 30 pokal events, hvor Sydbank og Veo er kommet rundt i Danmark og skabt oplevelser i lokalmiljøet
Pokal-indsatsen har skabt en massiv kontaktflade til målgruppen og har medført, at fodboldglade danskere har accepteret Sydbank som legitim hovedsponsor for turneringen på rekordtid. DBU siger blandt andet om sponsoratet:
”Sydbanks engagement har betydet, at selv de mindste klubber får lov til at komme i den helt rette stemning – og får spillerne til at føle sig som superstjerner”.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2019