Kunde
Vipps/MobilePay
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Opgave:
I juni lancerede Vipps MobilePay en lille revolution i betalingsverdenen til appens 11,6 millioner brugere: Mulighed for at sende penge mellem Danmark og Norge med et enkelt swipe. Briefen var at fortælle dette med én eksekvering baseret på en indsigt, der kunne give opmærksomhed i begge markeder.
Løsning:
I norden har vi den indbyrdes opfattelse, at vi godt kan forstå hinanden. Derfor indleder vi de fleste samtaler med hinanden på vores respektive sprog. De er jo ikke så forskellige endda… Lige indtil de er. Så nikker vi bare høfligt, selvom vi ikke får det hele med.
Det er selvfølgelig ikke det store problem. Altså, medmindre rigets sikkerhed står på spil.
Derfor skruede vi helt op for dramaet og humoren, så ingen længere kan være i tvivl: Det er svært at forstå hinanden. Men nu er det nemt at sende penge på tværs af norden.
Resultat:
I norske Reklamebørsens analyse opnåede filmen årets højeste ”liking”-score, og for første gang i Reklamebørsens historie fik et brand over 90 procent positiv brandopfattelse.
Kampagnen blev lanceret i juni, og siden er der blevet foretaget 350.000 crossborder transaktioner af et samlet beløb på mere end 15 milliarder kroner.
Shortliste
CCA 2025