Krediteringer
Beskrivelse
Udfordring:
I en uddannelsessektor fyldt med endeløse variationer over billedet af den renskurede ungdom, rustet med ambitioner til op over begge ører og lokkende med selvsikre smil og løftet om et godt studieliv, stod Den Danske Reklameskole over for udfordringen at bryde med det konforme. Vores mål var at omdefinere uddannelsesreklamer ved at distancere os fra den slagne vej og skabe noget radikalt anderledes.
Løsning:
Som den mindst regelrette af alle skolens linjer, kunne AD-linjen ikke følge den samme drejebog som resten af uddannelsesdanmark. Vi valgte at tage sproget et nyt sted hen, fjernt fra den slidte retorik og det rationelle spil, og erstattede det med en cocktail af absurd humor og magisk realisme. Vores film er en visuel guerillakrig mod middelmådighed; et opgør med marketingbullshit, hvor tarvelige discountreklamer og kampagner, der aldrig skulle have set dagens lys, bliver udraderet. Det er grimt, det er ærligt, og det er nødvendigt.
Resultat:
Filmen fik bred omtale og skabte markant opmærksomhed omkring AD-linjen, hvilket resulterede i fuldt bookede klasser og en ny generation af studerende. Med vores kampagne ønsker vi ikke bare at få fyldt pladserne op, men at tiltrække elever, der er mere end klar til at udfordre og berige den kreative industri. Da ADlinjen slog dørene op til Hold 2 d. 15. januar, sitrede klassen igen med kreativ spænding, mod og fantasi.
Shortliste
CCA 2025