Kunde
Tryg, TryghedsGruppen & TrygFonden
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack Productions
New Land
Krediteringer
Beskrivelse
KAMPAGNE: Majas Krammebamse
KATEGORI: FILM 61+
PROBLEM:
Kunder i Tryg er medlem af Tryghedsgruppen, som står bag Trygfonden. Derfor er de hvert år med til at dele 50.000 krammebamser ud til børn på hospitaler i hele Danmark. Dog er det langt fra alle kunder i Tryg, der kender til denne sammenhæng. Hvordan kunne vi vise dem, hvor stor en forskel, de er med til at gøre?
LØSNING:
De fleste er nok enige I, at krammebamseprojektet er en sød idé. Men det er svært at forstå præcis, hvor stor en forskel en lille bamse kan gøre for et barn, før man dykker ned i de enkelte historier. Så det gjorde vi.
Vi fandt Maja – et af de danske børn, som har modtaget en krammebamse i forbindelse med en indlæggelse - og fortalte hendes historie. Men i stedet for blot at fortælle hvor stor en betydning, krammebamsen har haft, viste vi det med autentisk billede- og videomateriale fra 10 år af Maja og hendes families liv.
RESULTATER:
Kampagnen er blevet lanceret bredt på tværs af videobårne medieplatforme, hvor filmen er nået ud til over 3 millioner mennesker. Danskerne har til gengæld kvitteret med deres opmærksomhed – hvor bl.a. 42% af alle, der får filmen i deres feed på Youtube foretrækker at se filmen i sin helhed frem for at skippe (benchmark: 17%). Årsagen til dette kan findes i de imponerende kreative målinger, som viser, at filmen på flere centrale parametre scorer blandt de 1-4% bedste i Kantars danske database.
- 39 millioner visninger
- Gennemsnitlig seerfastholdelse: 47 sek
- 42% af målgruppen ser hele filmen til ende frivilligt i løbet af kampagnen (YT)
- Brand appeal: Filmen scorer bl.a. den øverste 1% i DK
- Langsigtet brand effekt: Filmen scorer bl.a. den øverste 4% i DK
- Højeste prætest score (Kantar) af alle 8 film i serien siden 2016
Shortliste
CCA 2025